• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61454
+
-

نماینده ولی‌ فقیه: والدین با کودکان خود رفیق باشند

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین گفت: پدران و مادران همراهی با فرزندانشان را در اولویت امور تربیتی خود قرار دهند و با فرزندان خود رفیق باشند. 

به گزارش مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در افتتاحیه طرح تابستانی موسسه انشا اظهار کرد: حدود سال ۵3-۵2 که طلبه مدرسه چیذر تهران بودم با همراهی یکی از عزیزان به محضر شهید آیت‌الله بهشتی و باهنر شرفیاب شدم. قرار بود دوستم در حوزه‌های فرهنگی به آیت‌الله بهشتی گزارش کاری ارائه کند. 

وی در ادامه افزود: اقدامات شهید بهشتی و تیم ایشان بدین صورت بود که هر کتابی در حوزه کودک و نوجوان منتشر می‌شد این عزیزان محتوا و نوع چاپ آن را رصد کرده و با مطالعه آنها این کتاب‌ها را از لحاظ سلامت و اثرگذاری و محتوای مناسب کدگذاری می‌کردند و کتاب‌های مورد تایید در جامعه معرفی می‌شد. 

امام جمعه قزوین ادامه داد: یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که برای کاهش جرم و جنایت و آسیب‌های اجتماعی باید از فضایی آغاز کنیم که معمار دستگاه قضایی یعنی آیت‌الله شهید بهشتی شروع کرد. امروز هم اگر این شهید والامقام زنده بود همین رویه فرهنگی را ادامه می‌داد. 

آیت‌الله عابدینی گفت: شاید کودکان ما در سنینی قرار نداشته باشند که بتوانند نماز بخوانند، اما انجام برنامه‌های فرهنگی برای آنها و شرکت دادن آنها در مسائل دینی و فرهنگی مصداق اقامه نماز است. وی خاطرنشان کرد: برای کاهش تعداد پرونده‌های دادگاه و افزایش انسجام بنیان خانواده باید از سنین کودکی و آموزش‌ در مدارس آغاز کرد. 

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین یادآور شد: اولین روزی که موسسه فرهنگی «انشا» آغاز به کار کرد در یک مکان محقر با فعالیت‌های محدود بود، اما امروز شاهد گسترش این موسسه و شعبات مختلف آن هستیم و خانواده‌ها از برنامه‌های این موسسه رضایت دارند. 

آیت‌الله عابدینی توضیح داد: عملکرد این مجموعه فرهنگی مصداق این حدیث امیرمومنان است که می‌فرمایند: قلب نوجوان و کودک مانند زمین آماده کشت و رشد است که هرچه در آن بکاری محصول خواهد داد. اگر این زمین آماده را با نگاه خدایی، ایمانی و قرآنی کشاورزی نکنیم، دیگران این کار را خواهند کرد. 

وی افزود: اگر غربی‌ها در زمین دل کودکان و نوجوانان ما کشت کنند، آنها مالک دل فرزندان ما خواهند شد. این‌که رهبر معظم انقلاب سال‌هاست درباره تهاجم فرهنگی هشدار می‌دهند به همین دلیل است و باید مراقب باشیم دیگران صاحب قلب‌های مستعد فرزندان ما نشوند. 

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین گفت: موسسه فرهنگی انشا با فعالیت خود به دنبال این است که دل فرزندان ما برای انقلاب، نماز، مسجد و ارزش‌های الهی محفوظ بماند. دعا می‌کنیم برکات این موسسه روز به روز بیشتر شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید